قیمت آگهی کاهش سرمایه

انواع کاهش سرمایه شرکت

شرایط اقتصادی یک جامعه همواره بر فعالیت های اقتصادی اقشار مختلف تاثیر می گذارد. شر کت ها بسته به شرایطی که پیش می آید گاهی باید برای کاهش سرمایه اقدام می کنند.

 کاهش سرمایه شرکت به دو صورت اتفاق می افتد. کاهش سرمایه ممکن است به صورت اختیاری یا اجباری اتفاق بیافتد. بسته به شرایطی که وجود دارد ممکن است یکی از این دو شرایط، اجرا شود.

این که هر کدام از این دو روش چگونه اجرا می شوند نیازمند اگاهی دقیق از قوانین است. در ادامه این دو مورد را به صورت کامل توضیح می دهیم.

 مي توانيد با ” کارشناسان ما تماس بگيريد “
برای ارتباط با ما از طریق واتساپ بر روی ” لینک “ کلیک کنید

کاهش سرمایه اختیاری

در این روش همان طور که از نام آن پیداست، کاهش سرمایه به صورت اختیاری صورت می گیرد. معمولا این اتفاق زمانی می افتد که شرکاء و سهام داران سرمایه زیادی را به شرکت آورده اند به شکلی که این سرمایه بیش از حد نیاز می باشد. اضافی بودن سرمایه باعث می شود که سهام داران تصمیم به برداشت سرمایه بگیرند. هر کدام از شرکاء به اندازه درصد سرمایه ای که در شرکت دارند، در کاهش سرمایه و برداشت ان نقش خواهند داشت.

ماده 189 جواز کاهش اختیاری سرمایه را داده است.مجمع عمومی فوق العاده در واقع تنها مرجعی است که می تواند در مورد کاهش سرمایه تصمیم بگیرد. به مرحله اجرا درآوردن تصمیم مربوط به کاهش سرمایه، توسط هیات مدیره انجام می شود. هیات مدیره پیشنهاد را در مجمع عمومی مطرح می کند و این مجمع با توجه به موارد زیر تصمیم گیری می نماید:

  • سهم کلیه صاحبان سهام باید به نسبتی مساوی کاهش یابد.
  • سرمایه شرکت نباید از مقدار قانونی تعیین شده کمتر شود در غیر این صورت هر شخص ذینغع می تواند از دادگاه برای انحلال شرکت تقاضا نماید.

**پذیرش آگهی روزنامه های کثیرالانتشار** 

قیمت آگهی کاهش سرمایه در روزنامه

آگهی مزایده ومناقصه,دعوت به مجمع عمومی 

و فوق العاده، فراخوان

… آگهی استخدام،تبریک،تقدیروتشکر,ترحیم،یادبود و  

:نمایندگی پذیرش آگهی روزنامه های

… همشهری،جام جم،ایران،کیهان، اطلاعات، دنیای اقتصاد،خبرورزشی،ابرار و

تماس با ما 

www.namayandegiroozname.ir

.جهت اطلاع از تعرفه ها به لینک ذیل مراجعه نمائید

برچسب‌ها:, , , ,

پاسخ دهید